Pelawat VVIP

Let's Tukar - Tukar Link

Ahad, 18 Disember 2011

(ALAM) #1

Kringggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg !!!
Alam memekak kan telinga pagi-pagi buta.

"Cibai! Siapa yang set alam ni. Kan aku dah ada fon!" , dengus Vee. Jauh lemparan jam cap jWIN tu. Err .. mungkin tepat mengenai cermin solek yang dah 5 tahun berada di sudut bilik.
Bingkas Florence berkejar masuk ke dalam bilik Vee yang tidak berkunci.

"Maaf,Puan Kecil. Puan Besar yang minta Florence set alam jam", Florence sedar bunyik yang kuat dari bilik Vee itu memang menandakan barang yang di lempar. Tambahan,dia terdengar bunyik jam yang kuat sebelum bunyi itu tiba-tiba padam dan bunyi lemparan bersahutan.

"Kau memang suka memandai-mandai! Sekarang pukul berapa? Dah set alam kat fon lah,bodoh!", Vee merupakan anak bongsu daripada dua beradik. Dia dan abangnya, Shafiq.

Florence merupakan pembantu rumah ketiga yang baru bermula berkhidmat di kediaman itu kurang 10 bulan tetapi hampir masak dengan perangai dua beradik tersebut. Shafiq atau di panggil Tuan Kecil di dalam rumah tersebut tidak segarang Vee. Dia lebih di sukai di situ kerana kematangannya mengarahkan pembantu rumah tanpa sekalipun menggunakan nada yang tinggi.

"Vee,bangunlah. Ako hantar pergi sekolah. Dah nak SPM pun liat nak bangun", Shafiq yang tiba-tiba muncul setelah mendengar adiknya memarahi Florence.

"semak!!!" bermalasan bangun dan menjegil ke arah Florence,towel di capai tetapi dengusannya masih bersisa. Vee memang tidak pernah sekalipun membentak abangnya yang di panggil Ako kerana itu satu-satunya teman rapat lelaki yang dia ada.
Dari kecil bersama dan masing-masing mempunyai kemampuan yang hampir sama walaupun sering menjadi mangsa kesibukan Puan Almi dan Tuan Zaeem.

Shafiq melempar diri di atas katil kepunyaan adiknya sambil melihat deretan barang yang tersusun di atas meja solek.
Sungguh , adiknya mempunyai citarasa yang menarik dari dia berusia 13 tahun. Membesar terlalu cepat, dia juga hanya bertemankan adiknya kemana-mana sehingga tiada satu perempuan yang berani mendekatinya kerana merasakan dia telah berpunya.

"cup starbucks pun dia tak nak buang.Pelik punya manusia.susunlah sampai setinggi KLCC nanti" bisik Shafiq sendiri.

Tak sedar Vee telah selesai mandi.
"Nak teman Vee siap ke apa ni?Dah tak de idea lain ke?", bebel Vee. Berbaki kemarahan kerana di kejutkan sebentar tadi.

"Ye la.Nanti turun breakfast sesama ok. Ako suruh Mak Acun masak mee", lembut. Itulah Shafiq.

+++++++++++++

Tiada ulasan:

Catat Ulasan